۳ قدم برای ساخت گزارش حرفه ای
۳ قدم برای ساخت گزارش حرفه ای
مقدمه
در این آموزش به بررسی سه قدمی که برای ساخت یک داشبورد و گزارش داینامیک و حرفه ای لازم هست مورد بررسی قرار می دهیم. در طی این سه قدم با استفاده از ابزار قدرتمند و انعطاف پذیر Pivot Table خیلی سریع تر از چیزی که فکرش هم می کنید به نتیجه مطلوب مان خواهیم رسید.
۱- قدم اول: ساخت Pivot Table
برای ساخت Pivot Table کافی است بر روی اطلاعاتی که دارید کلیک نمایید و از تب Insert بر روی گزینه Pivot Table کلیک نمایید. ولی توصیه می کنم قبل از آن اطلاعات تان اگر به صورت داده ساده هست آن ها را به Table تبدیل کنید و سپس سراغ Pivot Table بروید تا بروزرسانی های داده هایتان راحت تر انجام بگیرد.
بعد از اینکه داده ها را به Table تبدیل نمودید توجه داشته باشید که در بین داده های تان سلول خالی ، ستون خالی و ردیف خالی وجود نداشته باشد.
[the_ad id=”25570″]
۲- قدم دوم : ساخت گزارش با Pivot Table
برای ساخت گزارش با Pivot Table کافی است تا از Pivot Table Fields فیلد های مدنظرمان را بگیریم و در ناحیه مخصوص اش قرار دهیم. برای مثال می خواهیم گزارش فروش محصولات مختلف در نواحی مختلف را بررسی کنیم کافی است تا فیلدها را بگیریم و در نواحی مخصوص شان به صورت تصویر ذیل قرار دهیم.
۳- قدم سوم : ساخت داشبورد با Pivot Table
تا اینجا داده هایی که شاید چند صد ردیف داده بود را به راحتی بدون هیچ گونه فرمول نویسی و فقط با drag&drop به صورت بالا در آوردیم. حالا می خواهیم با این داده ها نمودارهایی بسازیم. برای این کار کافی است تا بر روی Pivot Table که ساختیم کلیک و از تب Analyze که برای Pivot Table فعال شده است، گزینه Pivot Chart را انتخاب می کنیم.
این بسته به نیاز شما دارد که چه نوع نموداری را لازم دارید. بعد از انتخاب نمودار می توانید تنظیمات مدنظرتان را همانند نمودار های عادی انجام دهید. امکانی که در Pivot Chart خیلی به شما کمک خواهد نمود ابزار Slicer هست که در ویدئوی زیر به صورت مفصل درباره آن صحبت نموده ام.
مشاهده در آپارات دانلود ویدئو مشاهده در یوتیوب
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
فایل حقوق دستمزد 98 و اکسل محاسبه مالیات حقوق 98
معرفی توابع جدید در اکسل ۲۰۱۹
همانطور که می دانید مجموعه آفیس هر سه سال یک بار نسخه جدید خود را عرضه می کند و در ورژن های جدید امکانات جدیدی را قرار می دهند که کار با نرم افزارها را برای کاربران راحت تر کند
در اکسل ۲۰۱۹ چندین ابزار کاربردی اضافه شده است که در این قسمت مب خواهیم به معرفی چند تابع جالب و بسیار کاربردی آن بپردازیم. توابعی که در این بخش یاد خواهیم گرفت در نسخه OFFICE 365 وجود داشتند اما چون این نسخه به صورت غیررایگان عرضه شده بود بسیاری از کاربران امکان پرداخت هزینه آن را نداشته و از این توابع محروم بودند
توابعی که به معرفی آنها می پردازیم شامل موارد زیر می باشند:
CONCAT
TEXTJOIN
MINIFS
MAXIFS
IFS
SWITCH
محاسبه مالیات حقوق تحت اکسل
ورود سریع تر اطلاعات
ورود سریعتر داده ها در اکسل به کمک قابلیت Auto Correctشاید برای شما پیش آمده باشد که در یک زمان ورود اطلاعات یک فهرست، به صورت مداوم مجبور به تکرار یک کلمه یا جمله هستید. بهترین راه برای این کار استفاده از ویژگی Auto Correct است. به عنوان نمونه ما در ورود اطلاعات یک جدول کلمه @talant_ir را دائما تکرار می کنیم، و تصمیم داریم با ورود عبارت @t به صورت خودکار کلمه @talant_ir تکرار شود. برای اینکار از مسیر ذیل استفاده می کنیم.
محاسبه بهای تمام شده به روش FIFO
بسیاری از حسابداران محاسبات مربوط به بهای تمام شده را به صورت دستی و به صورت کاردکس بالا انجام می دهند که این کار زمانبر و پر از اشتباه خواهد بوددر این آموزش می خواهیم محاسبات را با استفاده از نرم افزار اکسل انجام دهیم و دقت و سرعت محاسبات را بالا ببریم.
دیدگاهتان را بنویسید